Good afternoon!

Vilken kanon dag, läxor gjorda, iup-samtal med toppenresultat, en god middag med fisksoppa, och jag sarah höglund salvemini - har fått ett jobb! woho!
nu är min lycka total , så under jullovet tjänar jag in stålar som aldrig förr :D

nu ska ja alldeles snart och träna, hoppas vi kör lite fys idag igen men jag antar att det bli nya uppställningen inför helgens match som jag inte tänker vara med på!

imorgon ska jag gå på LA BOHEME på göteborgsoperan , ohh va de ska bli kul :D jag har precis fått höra alla låtar , mamma har introducerat hela operan! tydligen kommer jag gråta floder, vilket jag inte tvivlar en sekund på ! :P

Opera i fyra akter av GIACOMO PUCCINI. Premiär 22 november.

Det är julafton. Vi möter de unga bohemerna, hungriga och frusna, någonstans i Paris konstnärskvarter. Författaren Rodolfo blir förälskad i den lungsjuka Mimì. Tillsammans med en brokig samling vänner upplever de glädje och sorg, fest och fattigdom. De ställs inför frågor om vilket pris man får betala för att nå sina drömmar - och om man måste acceptera verklighetens villkor för att överleva?

Bohème innehåller musikaliska pärlor som "Så kall ni är om handen", "Man kallar mig Mimì" och "Musettas valsaria".

På GöteborgsOperan spelas rollerna av ett ungt entusiastiskt sångarteam. Finska sopranen Helena Juntunen och turkiske tenoren Bülent Bezdüz är båda på väg att bli stora internationella namn. Hör dem som Mimì och Rodolfo i en av världens mest älskade operor.






ja, men de ska bli väldigt roligt faktiskt ! jag, mormor, moster och kusin :D nu måste kila iväg!

tjingeling !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0